Elsõ rész - Driverek
Második rész - Windows környezet
-
Amit sok lammer mindíg mondani szokott: scandisk & defrag. Ha ettol jobb lesz a lelkiismeretünk, akkor csináljuk meg nyugodtan, de nekem defrag még sohasem gyorsított semmit, aki meg idonként nem scandisk-el, az magára vessen.
-
Bizonyos esetben javulás érheto el, ha visszavesszük a képernyo színmélységét 16bit-re (jobbklikk a Desktop-on/Properties/Settings lapfül) (Magyar Windows esetén: jobbklikk az Asztalon/Tulajdonságok/Beállítások lapfül)
-
A hardware-es gyosítást is nézzük meg, hogy fel van-e húzva maximumra (általában felszokott) (jobbklikk a Desktop-on/Properties/Settings lapfül/Advanched/Performance lapfül) (Magyar Windows esetén: jobbklikk az Asztalon/Tulajdonságok/Beállítások lapfül/Speciális/Teljesítmény lapfül)
Harmadik rész - Grafikai problémák:
-
Azt, hogy mekkora távolságot látunk be, az "options/display setup" menüpont alatti "Distance" sávnál állíthatjuk be. Bátran vissza lehet venni, mert minimumon is eléggé messze belátni a terepet.
-
Ha akadozik a grafika, akkor érdemes kikapcsolni az "options/display setup" alatti "Frame Sync" és "Frame limiter" menüpontokat is, mert lassú gépen inkább csak visszafogják a játékot. Míg ha megfeleloen fut a játék, akkor kapcsoljuk be ezeket.
-
A PC-s verzióba beletettek egy speciális effektust, amivel Blur hatást lehet elérni. Ez szép és jó, de Ad1: Annyira nem hatásos, Ad2: Rabolja a processzoridot. Nem is lenne baj, ha alapból ne lenne bekapcsolva. Az "options/display setup" menüpont alatt a "Trails" menüpont kikapcsolásával érheto ez el.Természetesen a képernyo felbontása, színmélysége is befolyásolja a játékmenetet. Értelemszeruen a kisebb színmélység nagyobb teljesítményt, ámde rosszabb minoséget okoz.
Negyedik rész - Tuning Most olyan megoldások következnek, amik kicsit több tapasztalatot igényelnek, de jelentosebb gyosulást lehet velük elérni.
- Egyesek jelentos gyorsulást értek el, miután a BIOS-ban az AGP Aperture Size-ot 4 MB-re állították. Persze ezt a beállítást mindenki csak saját feleloségre állítsa át, és miután már nem GTA3-azik érdemes visszaállítani az eredeti értékre.
- A játék egyik lassulását az okozza, hogy a legtöbb hangfile-t a 2-es CD-rol (Play disk) tölti be menet közben a játék. Mindíg azt, amire szükség van. Ez a mai CD-olvasól elérései (gy.k. felpörgési) sebessége miatt folyamatosan képes megakasztani a játékot.
Erre a problémára két megoldás létezik: NOCD patch használata: A kettes CD felmásolása az installált GTA3 könyvtárába, majd ezek után a játékot a megfelelo "loader"-rel kell indítani. CD "mount"-olása: A kettes CD-t CD-image-ben tárolva, majd megfelelo mount-oló programmal (pl. Daemon tools) felmount-olva elérheto az olvasási sebesség javulása |